A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

محراب شاهرخی

محراب شاهرخی

* زنده یاد محراب شاهرخی عزیز ........................ ورزشگاه آزادی -  چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۵۱

===========================

 تصویر مرتبط است با مسابقه ی دوستانه ای که در آبان ماه سال ۱۳۵۱ , ما بین تیمهای  پرسپولیس حرفه ای و باشگاه کریستال پالاس برگزار شد که ان روز , محراب عزیز ,  تنها گل سرخپوشان را با یک شوت زیبا و تماشایی بثمر رساند   

 

  ستاره ی درخشان , محبوب و صمیمی فوتبال ایران با افتخارات متعدد ملی و باشگاهی  .... هفته نامه ی دنیای ورزش در وصف محراب عزیز   مینگارد : در فوتبال , او چهره ی آرام , اطمینان بخش و بی نهایت خونسرد دارد و شوتهای سنگین اش  اگر با دقت نیز نواخته شود , امتیازی بزرگ برای تیمش می باشد .

 دوران بازیگری محراب شاهرخی که از ابتدای دهه ی ۴۰ شمسی آغاز  و تا پایان سال ۱۳۵۴ تداوم یافت  , با فراز و فرودهای بسیار همراه بود . گاه چنان درخشان و آماده ظاهر میشد که کارشناسان , او را یکی از پنج بازیکن برتر فوتبال ایران معرفی میکردند  و گاه چنان افت میکرد که نامش در زمره ی فراموش شدگان قرار میگرفت و این موضوع   اغلب ناشی از شرایط زندگی و همچنین گرفتاریهای غیر فوتبالی وی بود .

 در کارنامه ی درخشان محراب شاهرخی , حضور در باشگاههای بزرگ , مطرحی چون شاهین تهران , دارایی تهران , پیکان و پرسپولیس مشاهده میگردد اما نقطه ی آغاز برای او , کلوپ شنای اهواز بود . محراب عزیز , عضوی از همان نسل طلایی فوتبال ایران است که برای نخستین بار  به یک تورنمنت جهانی ( المپیک ۱۹۶۴ ) صعود کرد و سپس در تهران , نخستین فتح جام ملتهای آسیا را جشن گرفت . او سپس به مربیگری روی آورد و با حضور موثر در دو باشگاه شاهین ( شهباز ) و پرسپولیس , صاحب افتخاراتی ارزشمند شد .  

 

محراب شاهرخی * دفتر کار  زنده یاد محراب شاهرخی , بیمه شاهین واقع در خیابان قائم مقام ( شاه عباس سابق ) ... اسفند ۱۳۵۵

=========================

 

 محراب شاهرخی فردی مهربان , عاطفی , حساس و بسیار بسیار دوست داشتنی بود  .  آنگونه که همگان  از مرام و معرفتش به نیکی یاد میکردند و با لفظ " عمو محراب " او را مصدا میزدند  و  سرانجام  نیز در یک شب سرد زمستانی و بجهت عارضه ی مغزی , در شرایطی که تنها ۴۹ سال داشت , ناباورانه  بدرود حیات گفت و دوستدارانش را برای همیشه در غم فراق خویش فرو برد  . یاد و خاطره ی  فرزند عزیز و شایسته ی ایران را گرامی میداریم .

 

 

 

 

 

================

*  بیوگرافی 

نام                       مهراب شاهرخی

تولد                     ۱۳ بهمن ۱۳۲۲ ( بندر شاهپور یا سر بندر  اهواز ) 

رشته                   فوتبال

باشگاه                 کلوپ شنای اهواز - دارایی - شاهین - پرسپولیس  

سابقه ملی          ۵۱ - ۱۳۴۲

وفات                   ۱۲ بهمن ۱۳۷۱ تهران