A+ R A-

تبلیغات

رجیران

رضا طباطبایی صدای امجدیه

رضا طباطبایی صدای امجدیه

 

نوای ماندگار  تاریخ فوتبال 

رضا طباطبایی عزیز ..............

 

====================

 

و حالا , یک بازی دیگر از  مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 

شماره ی ی ی  یک ............... عزیز اصلی ....  دروازه بان   

شماره ی ی ی دو ................. منصور امیر آصفی ....  بک

شماره ی ی ی سه .............. حسن حبیبی ... بک

شماره ی ی ی چهار ............ محمد رنجبر بک و کاپیتان ......

شماره ی ی ی پنج ..............................................

..................................................................

 

 

 همه ی اهالی فوتبال که امروز در آستانه ی پنجاهمین سال زندگی  هستند , یک صدا را بخوبی در خاطر دارند , نوای آشنای رضا طباطبایی عزیز , که هر هفته از پشت تریبون ورزشگاه  , با لحنی دلنشین و دوست داشتنی , بازیکنان و کادر داوری و .... را معرفی مینمود . فردی مهربان , صمیمی و  خوش پوش  که نام و خاطره اش همچنان , در حافظه ی جمعی دوستداران ورزش ما , نقش بسته است .  

 

 رضا طباطبایی عزیز , متولد ۱۳۱۶  می باشد . تعلق خاطر او به ورزش و فعالیت های ورزشی , سبب شد تا از سال ۱۳۳۶ و پس از پایان تحصیلات دوره ی متوسطه  به استخدام سازمان تربیت بدنی , پذیرفته شود . آنگاه بمرور  از محدوده ی سال ۳۸ و ۳۹ ,  اعلام اسامی بازیکنها , داوران و  .... در ورزشگاه امجدیه به او سپرده شد . یک اطاق کوچک نیز در  ورزشگاه امجدیه برایش در نظر گرفته شد تا هر هفته , از انجا حین برگزاری مسابقات فوتبال ,  نامها و همچنین دیگر فعل و انفعالات مسابقه ( نام زننده گل , تعویض ها و .... ) را  از پشت بلندگوی ورزشگاه ,  برای سکونشینان اعلام نماید . 

 

رضا طباطبایی امجدیه

 

  در میانه ی سالهای دهه ۵۰ شمسی , مدیران شرکت  کارخانجات " ایرانا " که عمده فعالیت شان در زمینه ی تولید محصولات بهداشتی ( کاشی و سرامیک ) بود , بر ان شدند که با تشکیل تیمهای ورزشی , در بالاترین سطح  ورزش ایران حضور یابند . رضا طباطبایی مسئول راه اندازی تیم  بسکتبال ایرانا در بخش بانوان شد که در این مسیر نیز بسیار موفق عمل نمود و با انتخاب یک کادر فنی توانمند ( زنده یاد رضا اسماعیلی )  و همچنین جذب بازیکنان نخبه , نام ایرانا را در عرصه ی ورزش کشور نیز ,  پر اوازه نمود .