A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

تاج و عقاب ۱۳۵۱

عزت جانملکی

* نمایی خاطره انگیز از مسابقه ی  سرنوشت ساز باشگاه های تهران و یک کورس تماشایی از زنده یاد عزت جانملکی و محمود ساطری ...    امجدیه - اسفند ۱۳۵۱ ( اثر استاد نازنین علی کاوه ) 

=======================

 

 فوتبال زیبا و خاطره انگیز دهه ی پنجاه شمسی را چه میتوان نامید . رقابتهایی دلچسب , جانانه ,  پاک ,  امیخته با چاشنی تعصب و یک عشق بی انتها به هوادار و پیراهن باشگاه ..... این دو که در تصویر چنین شانه به شانه ی یکدیگر میسایند , شاید مجموع دریافتی شان از سالها حضور در زمین های خاکی و  نیمه چمن  ,  کمتر از دریافتی یک بازیکن لیگ یک امروز باشد .

 آخرین روزهای سال ۱۳۵۱ و رقابتی بیادماندنی  مابین دو باشگاه پرستاره تاج و عقاب برای تعیین قهرمان باشگاه های تهران ( فصل ۱۳۵۱ ) این مسابقه را علاقمندان قدیمی فوتبال , هرگز از یاد نخواهند برد و بویژه رویارویی هیجان انگیز دفاع چپ ملیپوش تاج (  زنده یاد عزت جانمکی ) و گوش راست سرعتی عقاب ( محمود ساطری ) ... آنها بارها و بارها برابر یکدیگر قرار گرفتند و به پای هم پیچیدند و اینگونه , سکوهای امجدیه را لبریز از شوق و هیجان نمودند و  اگر چه که این رویداد تنها یک گل در بر داشت اما  دروازه ها , بارها و بارها از جانب هر دو تیم ( بویژه عقاب در نیمه دوم برای جبران  ) تهدید شد و اینچنین یک روز بیادماندنی و زیبا رقم خورد . گل سرنوشت ساز این مسابقه  در دقیقه ی هشتم نیمه اول , توسط جوان جویای نام ان روزهای فوتبال ایران و باشگاه تاج , حسن روشن  بثمر رسید .