A+ R A-

تبلیغات

رجیران

فرانسه ۱۹۶۶

فرانسه ۱۹۶۶

* تیم  فرانسه - جام جهانی ۱۹۶۶  ( استادیوم ویمبلی ۲۲ تیر ۱۳۴۵ )  شایسته ها  از راست :

ایستاده : مارسل آرتلسا ( کاپیتان ) , مارسل آبور , ژورف بونل , روبرت بوژنسکی , ژان ژورکاپف , گابریل میشل و هوادار فرانسه

نشسته : ژرارد هاسر , روبرت هربین , فیلیپ گونت , برنارد بوسکیه و نستور کامبین

 

France vs. Mexico - World Cup 1966 (Wembley - July 13. 1966)  left to right

Standing: A fan , Gabriel De Michele , Jean Djorkaeff , Robert Budzynski , Joseph Bonnel , Marcel Aubour , Marcel Artelesa

Sitting: nestor combin , bernard bosquier , Philippe Gondet , Robert Herbin , Gerard Hausser

=======================

 

 

=====

 * ناکام زودهنگام  .....

فرانسه , تیم سوم  جام جهانی ۱۹۵۸ و  مهد نخبه ترین نویسندگان و مفسران فوتبال  با سالها حضور موثر و موفق بین المللی , یکی از تیمهای پر امید جام جهانی ۱۹۶۶ لندن بود . سه هفته پیش از اغاز جام حهانی ۶۶ , نشریه فوتبال چاپ بریتانیا مینویسد , اگر انگلستان را برای بنیانگذاری , اطریش و مجارستان بخاطر قدمت , برزیل بواسطه نیروی حاضر , شوروی از بابت کمیت .... در جهان نام اور هستند , فرانسه نیز یک نام  بزرگست . نخست برای آنکه فرانسه است !! ... و دوم , بواسطه ی آن همه شور مطبوعاتی , جلسه ها و بحث های علمی و تعقیب ریشه ی فوتبال نوین .... بویژه آنکه آنها یک ماه پیش از اغاز جام  ۶۶ , شوروی قدرتمند را در مسکو  مغلوب ساختند .

  هدایت تیم پر امید فرانسه در جام جهانی لندن , بر عهده ستاره و مربی اسبق باشگاه رن " هنری گورین " بود . او در آخرین روزها با تصمیمی دشوار , روی نام  مهاجم بین المللی و محبوب فوتبال فرانسه " ریموند کوپا " قلم قرمز کشید و اینگونه وارد یک ریسک بزرگ شد . بنابر این , فرانسه با یک خط حمله ی کم رمق و تحلیل رفته در شرایطی مقابل حریفانش صف ارایی کرد که بشدت از کمبود فاکتور سرعت در رنج بود  . آنها در گام نخست برابر مکزیک در حالی به تساوی یک بر یک رضایت دادند که  اغلب پیش بینی ها , روی برد فرانسه متمرکز بود . 

  اما دشواری  از دومین مسابقه آغاز شد , آنجا که  بزرگ امریکای جنوبی " اروگوئه " حریف دوم فرانسه , بسیار با انگیزه , اماده و پرتوان نشان داد و فرانسوی ها که ابتدا به یک ضربه ی پنالتی نیز پیش افتادند ,  بسیار خوش شانس  که در پایان تنها با یک گل اختلاف , میدان را ترک گفتند . اخرین مسابقه ی آنها نیز برابر میزبان  بود و تنها یک برد میتوانست مانع از حذف فرانسه گردد اما این مسابقه نیز  با دو گل راجر هانت بسود انگلیس پایان یافت تا تیم پر امید فوتبال اروپا , بسیار زود و ناباورانه از دور رقابتهای جام جهانی لندن حذف گردد   . بنابر این ماحصل حضور فوتبال فرانسه تنها دو باخت و یک تساوی بود نتیجه ای که انان پایین تر از مکزیک در انتهای جدول چهار تیمی گروه A  قرار داد .

 تصویر مرتبط است با لحظه ی آغاز حضور تیم پر امید فرانسه در ورزشگاه ویمبلی که با حضور دو هوادار فرانسه و یک بنر , بسیار دلنشین است . روی بنر به  فرانسه نوشته شده ALLEZ LA FRANCE  بمعنای فرانسه به پیش ....