A+ R A-

تبلیغات

رجیران

آرژانتین ۱۹۷۷

Argentina 1977

* آرژانتین ۱۹۷۷ , ۲۸ خرداد ۱۳۵۶ )  شایسته ها بترتیب از راست :

ایستاده : جرج کاراسکوسا ( کاپیتان ) , هکتور بالی , ویسنته پرنیا , دانیل کیلر , رنه هوسمان و دانیل پاسارلا

نشسته : پدرو گونزالس , عمر لاروسا , لئوپولدو لوکه , اسوالدو آردیلس و خورخه گاله گو 

===================

===================

 

 

 

 

* اولتیماتوم سزار  ..........

================

سیمای مصمم فرزندان آسمان ( آبی و سپیدها ) و تدارک برای فتح جام جهانی ..... نفس ها باید چاق گردد , مسن ها می بایست کنار بروند و جوانها می بایست  یا همه ی وجودشان خود را محیای ضیافت سنگین جام جهانی نمایند . از این پس دیگر با هیچکس تعارف ندارم .... این ها  جمله های سزار منوتی بزرگ ,  یکسال مانده به آغاز جام جهانی آرژانتین بود . انکه میدانست نه تنها اعتبار حرفه ای اش , بلکه شاید تداوم و امنیت زندگی اش بستگی به نتایج آرژانتین ۷۸ دارد .

 یکسال پیش از شروع جام  " خرداد ۱۳۵۶ " اسکاتلند  تیم شایسته ی جام جهانی ۱۹۷۴ , برای انجام یک مسابقه دوستانه , راهی بوئنس آیرس شد تا در ورزشگاه خاطره انگیز و همواره پر شور بوکا  " بومبونرا " مقابل میزبان جام جهانی , صف آرایی کند  . این رویداد اما آنگونه ای که آرژانتینی ها انتظارش را داشتند پیش نرفت و سرانجام  در شرایطی با تساوی یک بر یک پایان یافت که اسکاتلند تا دقیقه ی ۸۱ از میزبانش پیش بود  . نتیجه ای که با انتقاد شدید مطبوعات  نسبت به عملکرد سزار همراه گشت . مهمترین بخش این انتقاد ها نیز روی انتخاب چهره های پا به سن گذاشته , متمرکز بود که اغلب آنها از محبوبیت فراوان نزد هواداران فوتبال باشگاهی برخوردار بودند .  

 تیم سزار  , یک هفته قبل از رویارویی با اسکاتلند  , میزبان انگلستان بود و آن مسابقه نیز با تساوی یک بر یک پایان یافت . انها هشت روز بعد از تساوی با اسکاتلند بار دیگر در ورزشگاه  " بومبونرا "  میزبان فرانسه شدند که مجدد نتیجه مساوی و این بار تساوی بدون گل .... بنابر این سزار به خروش آمد و طی یک مصاحبه مطبوعاتی , بازیکنان پا بسن گذاشته را تهدید به کنار نهادن نمود که چنانچه نتوانند توقعات کادر فنی را بر اورده سازند , روی نامشان قلم قرمز خواهد کشید اگر چه که بسیار محبوب باشند و عضوی از مشهور ترین  باشگاه ها همچون ریور پلات, بوکا و یا ایندیپندنت .... تدابیر او اما  نتیجه بخش بود چرا که یکسال پس از رویارویی با اسکاتلند , آرژانتین با یک تیم شاداب و بمراتب جوانتر , تحسین همگان را برانگیخت و فاتح جام جهانی  شد . بنابر این بسیاری از کارشناسان , نقطه اغاز تدارک آرژانتین ۷۸ را , همان سه تساوی پی در پی در  خرداد و تیر ۱۳۵۶ میدانند . 

 

===================

* با سپاس فراوان از روزبه صاحب جمعی عزیز ...

* عکاس :  استاد بزرگ ماساهیده تاماکوشی Photo by Masahide Tomikoshi