A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

یوهان نیسکنز

یوهان نیسکنز

* ستاره درخشان تاریخ فوتبال جهان " یوهان نیسکنز " و فینال جام جهانی ۱۹۷۴ ....   مونیخ - یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۵۳

==========================

 

   تکنیسین بزرگ میانه ی میدان هلند و باشگاه های معتبری همانند آژاکس و بارسلونا , با دو حضور درخشان و موفق  در جام جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ ...  نیسکنز , فوتبال باشگاهی را از فصل ۱۹۶۸ آغاز کرد , دو سال بعد توسط مربی شهیر تاریخ فوتبال " رینوس میشل " به باشگاه اژاکس فرا خوانده شد و سپس از فصل ۱۹۷۱ یکی از یاران ثابت تیم قدرتمند و شایسته ی دهه ۷۰ میلادی اژاکس شد که توانست  سه دوره ی متوالی , فاتح جام باشگاه های اروپا گردد . 

  نکته قابل توجه حضور نیسکنز در فینال باشگاه های اروپا فصل ۱۹۷۱ مقابل پاناتیناکوش بود که با نظر رینوس میشل در پست دفاع راست  بازی کرد و بخوبی نیز از عهده ی وظایفش بر آمد . فصل ۱۹۷۲ به میانه میدان فراخوانده شد تا یک نقش حمایت کننده و یا تکمیل کننده برای حرکات هجومی یوهان کرایف داشته باشد و اینگونه شد که فوتبال نیسکنز شکل گرفت . او بعنوان یک هافیک مرکزی و پر تلاش , بخوبی توانست خود را با موقعیت جدید سازگار نماید و از ان پس بود که براستی , عضو جدایی ناپذیر میانه ی میدان تیم ملی هلند و همچنین باشگاه آژاکس شد .

  در جام جهانی ۱۹۷۴ بهمراه هلند , نمایشی پر فروغ و درخشان از فوتبال کامل  را ارائه نمود . روشی که از سوی اغلب کارشناسان جهان فوتبال تحسین شد . انها در نیمه نهایی دو بر صفر بر مدافع عنوان قهرمانی " برزیل "  فائق امدند تا یک پای فینال بزرگ مونیخ باشند و اگر چه که نیسکنز در فینال موفق به گلزنی شد اما سرانجام به نائب قهرمانی جهان بسنده نمود .

یوهان نیسکنز۱۹۷۴ فینال

* یوهان نیسکنز و هنگام ثبت یک رکورد بیادماندنی    .... او در دقیقه ی دوم فینال  ۱۹۷۴ , اینچنین دروازه آلمانغربی را  از روی نقطه پنالتی گشود تا سریعترین گل فینال جام جهانی تا به امروز , بنام وی ثبت گردد .  

=============================== 

 

 پس از آن جام جهانی دلنشین , نیسکنز با یک قرارداد مطلوب به فوتبال اسپانیا و باشگاه بزرگ و محبوب بارسلون منتقل شد تا اینگونه اغاز گر  فصلی تازه در دوران فوتبالش باشد ... او به باشگاهی رفت که چندی قبل تر , یوهان کرایف و دوسال قبل تر از آن , رینوس میشل به آن پیوسته بود و اینگونه ترکیب آژاکسی های بارسلون تکمیل شد . روزی که نیسکنز به بارسلونا رسید , چنان استقبالی از او شد که  باورش دشوار بود . هواداران بارسلون او را ( Johan Segon )  یوهان دوم نامیدند .