A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

استقلال و آرارات ۱۳۶۳

استقلال و آرارات ۱۳۶۳* استقلال و آرارات ................  ورزشگاه امجدیه ( جمعه ۹ شهریور  ۱۳۶۳)  شایسته ها بترتیب از چپ :

استقلال : زنده یاد ناصر حجازی ( کاپیتان ) , رضا رجبی ,  پرویز مظلومی , حمید فردعلی نیا , عبدالعلی چنگیز ....

آرارات :  مارکار نرسسیان ( کاپیتان ) , وازگن صفریان , مارکار آقاجانیان , زارع ملکی , روبیک ابراهیمی .........  

==========================

 

 ورزشگاه پیر و خاطره انگیز شهر تهران و یک روز بیادماندنی دیگر در شرایطی که بنقل از کیهان ورزشی ,  سکوهایش  پذیرای بیش از ۲۸ هزار هوادار  بود و بجز ان هزاران تن  نیز خارج از استادیوم ,  به داخل ورزشگاه راه نیافتند و چمن سبز و یکدست امجدیه ای  که , دلنشین تر از همیشه بنظر می رسید .

    مدافع عنوان قهرمانی ( استقلال ) از همان ابتدای نیمه ی نخست , فشار طاقت فرسایی را بر دروازه آرارات وارد کرد که این حملات پردامنه , سرانجام در دقیقه ی پانزدهم , به نتیجه رسید . گلی که روی  کرنر غلامرضا نعلچگر و  ضربه ی زمینی جعفر مختاری فر از داخل محوطه جریمه , بدست امد .

 دقیقه ۴۴ , همکاری عبدالعلی چنگیز و غلامرضا نعلچگر از سمت راست , پایه گذار گل دوم استقلال شد تا بار دگر جعفر مختاری فر , هوشمندانه توپ را به قعر دروازه ارارات بفرستد . دقیقه ۶۰ , استقلال فاصله ای با گل سوم نداشت که واکنش زیبای وازگن صفریان , مانع  شوت راه دور و زیبای نعلچگر شد .

 

آرارات و استقلال 1363

* هجوم استقلال با محوریت عبدالعلی چنگیز و پرویز مظلومی و واکنش وازگن صفریان و کاپیتان  نرسسیان  .... سایرین  به احتمال بسیار ,  مارکار آقاجانیان و باغدیک عابدیان هستند .

=============================

 

 دقیقه ۶۴ , نوبت به آرارات شد تا دروازه استقلال را تهدید کند که تجربه ی ناصر حجازی مانع از نتیجه گیری آنها شد . مهاجم گلزن آرارات " ویگن کواییان " روی پاس عمقی ویگن زینعلی با حجازی تک به تک شد که , دروازه بان استقلال هوشمندانه راهش را بست .  اما سرانجام , ارارات نیز به گل رسید ...

 دقیقه ۸۳ , همکاری مجدد زینعلی و کواییان نتیجه بخش شد .... یک و دو انها در جناح چپ محوطه جریمه , موجب شد تا رضا رجبی در دفع توپ ناموفق عمل کند و توپ رها شده از پای مدافع  استقلال را ویگن زینعلی , به درون دروازه بفرستد . در ادامه تلاش آرارات برای دستیابی به گل تساوی , نتیجه بخش نبود و استقلال به یک برد ارزشمند دست یافت . 

 

================

* مسابقه استقلال و ارارات از سری رقابتهای هفته سوم  باشگاه های تهران ( یادواره ی شهدای هفدهم شهریور ) می باشد .