A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علیرضا خورشیدی

علیرضا خورشیدی

* علیرضا خورشیدی عزیز در تقابل با مدافعان پرسپولیس .........       امجدیه ,  مهر ماه ۱۳۵۳

==========================

 

 ستاره درخشان دهه پنجاه شمسی  ایران " علیرضا خورشیدی عزیز "  متولد منطقه ی باغ فیض خرم آباد , است . او از چهره های اصلی و تاثیر گذار تیم جوان و خاطره انگیز " لشگر گارد " بود که در سالهای پایانی دهه چهل  , تحت مدیریت استاد فقید پرویز دهداری در پهنه ی آسمان فوتبال باشگاهی ایران , طلوع کرد و سپس تحت نام " هما " فوتبال ما را تحت تاثیر  قرار داد . همان همای دوست داشتنی  که به یک قطب تازه در فوتبال ایران تبدیل شد  . 

  علیرضا خورشیدی یک مهاجم بود .... و اگر چه در تمام پستها بازی کرد , اما جایگاه اصلی اش , گوش چپ  بود و  از ویژگی های بارز وی , میتوان به قدرت بدنی بالا  ,  دوندگی فراوان , حس همکاری و توان بالای دریبل زنی اشاره کرد . قابلیت دیگر او انعطاف پذیری و توانایی شوت زنی با هر دو پا بود . خورشیدی علیرغم داشتن جثه ای متوسط اما از قابلیت هد زنی نیز برخوردار بود . 

 در قامت ملی , علیرضا خورشیدی ابتدا پیراهن تیم امید ایران را برای تورنمنت دوستی بر تن نمود و سپس از سال ۱۳۵۳ به اردوی تیم  بزرگسالان دعوت شد و تا پایان سال ۱۳۵۷ , همچنان یک ملیپوش باقی ماند .    صعود و حضور در بازیهای المپیک ۱۹۷۶ مونترال و همچنین صعود و حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ , شاخصه ی بارز دوران فوتبال ملی اوست  . 

 تصویر فوق , مرتبط است با رقابت هما و پرسپولیس در چهارچوب هفته ی چهاردهم  رقابتهای دومین دوره جام تخت جمشید , که با نتیجه ی یک بر یک مساوی به پایان رسید . در این مسابقه علیرضا خورشیدی عزیز یا چرخشی زیبا و ضربه ای چنین تماشایی  , دروازه سرخپوشان را میگشاید . مدافعان پرسپولیس ,  مسیح مسیح نیا ( چپ ) و زنده یاد ابراهیم آشتیانی , ناظر بر ثبت گل هستند .