A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس ۱۳۷۸

پرسپولیس ۱۳۷۸

* پرسپولیس , فصل ۷۹ - ۱۳۷۸ - شایسته ها بترتیب از راست :

ایستاده : ناصر ابراهیمی ( مربی ) , حسین عبدی ( کاپیتان ) , اسماعیل حلالی , پایان رافت , ادموند بزیک , بهنام سراج و علی پروین ( سرمربی )

نشسته : داود فنایی , علیرضا امامی فر , هادی مهدوی کیا , محمد برزگر  , علی باغمیشه و علی انصاری 

=================================

 

  از بهترین تیمهای فوتبال باشگاهی دهه ۷۰ شمسی ایران , فاتح لیگ سراسری  آزادگان و دربی سرخابیهای تهران ( رفت و برگشت )   ... افزودن چند چهره جوان و با تجربه به ترکیب اصلی , شاخص ترین ویژگی پرسپولیس سال ۷۸ بود که در راستای تقویت و همچنین  پر کردن خلاء ناشی از غیبت دو بازیکن اصلی و ملیپوش پرسپولیس انجام شد .

 مهمترین  بازیکنان افزوده شده به ترکیب سرخپوشان عبارت بودند از  ,  یک مهاجم  فیزیکی و سرزن بنام پایان رافت از ملوان بحران زده ی ان روزها به اردوی سرخها پیوست . انتقالی  که توان خط حمله سرخپوشان را به میزان بسیار  افزایش داد  و سپس افزودن دو پیستون جوان و سریع در کناره های زمین  ...  یک پیستون چپ سریع و نفوذی از باشگاه فجر سپاسی شیراز   بنام محمد برزگر که قرار بر آن بود تا  جانشینی شایسته برای  رضا شاهرودی ترانسفر شده باشد و در سوی دیگر میدان , هادی مهدوی کیا که می بایست  برای سرخپوشان جای برادر نامدارش را پر کند که چند ماه قبل  به بندسلیگا آلمان منتقل شده بود  و سرانجام , یک مدافع جوان و خوش و قد و قامت , بنام علی انصاری که او نیز از باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز به جمع سرخپوشان افزوده شد .

 

 مهاجم توانای فوتبال آبادان بهنام سراج , عصای دست مربیان  در لحظه های حساس بود . ترکیب هجومی سرخپوشان با حضور ادموند بزیک , پایان رافت , علیرضا امامی فر و علی باغمیشه , بنظر کامل و بی نقص می امد ... با این وجود اما , گاهی سرخپوشان با سد محکم مدافعان , روبرو میشدند که در این دقایق  , بهرام سراج در نقش ذخیره طلایی سرخپوشان به میدان می آمد و گره از کارشان می گشود . او بارها در فصل ۷۹ - ۷۸ وظیفه اش را اینچنین به انجام رسانید تا یاد و خاطره ی دکتر زادمهر جام تخت جمشید را در اذهان , متبادر سازد .

 

بهنام سراج

 * بهنام سراج عزیز , موفقترین مهاجم  سرخپوشان در فصل ۷۹ - ۱۳۷۸  ..... 

======================

  سرخپوشان در فصل ۱۳۷۸ تنها فاتح یک جام معتبر ( لیگ سراسری ) شدند و این در شرایطی است که فصل پیش از ان ,  صاحب هر دو جام معتبر داخلی  ( لیگ و جام حذفی ) بودند ...  اما این  بمعنای کاهش کیفیت و توان انها نبود بلکه , سرخپوشان موفقیت در جام حذفی را فدای حضور موفق در عرصه ی " جام باشگاه های اسیا " نمودند .  هدایت سرخپوشان در فصل ۱۳۷۸  همچنان بر عهده علی اقای پروین بود که ناصرخان ابراهیمی را بعنوان دستیار در کنار خویش داشت .