A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علی جباری

علی جباری

* علی آقای جباری و محمد دستجردی ............   دربی چهاردهم . امجدیه -  خرداد ۱۳۵۳

====================

 

 

* سلطان  رکورد ها ......

========

  علی آقای جباری عزیز ,  کایپتان شهرآورد و سلطان ابدی فوتبال ایران است ...  او ۱۰ بار , آغازگر شهر آورد بود و بر این پایه   چهل و چهار سال است که صاحب  عنوان " بیشترین کاپیتانی " در تاریخ شهر اورد تهران است  ....   همین یک آیتم , کافیست تا سلطان را  از پر افتخارترین چهره های همه ادوار تاریخ شهر اورد بدانیم اما این تنها یک بخش کوچک از افتخارات سلطان ماست  . 

 علی اقا جباری میگوید : این مسابقه از هر نظر با دیگر مسابقه ها تفاوت  دارد . چرا که سالهاست  فوتبال ما در ساختار این دو باشگاه و یا به عبارت صحیح تر دو رنگ آبی و قرمز خلاصه شده  و هر انچه که مرتبط با این مسابقه می باشد در تاریخ ثبت میگردد و گاه , تا سالها از ان سخن بمیان می اید .  من این افتخار را داشتم که بارها در این رویداد بزرگ حاضر باشم که ۱۰ بار آن نیز , در مقام کاپیتان تاج ( استقلال )  بوده است  .     

 اسطوره ی آبی همچنین با شایستگی , ۵ بار دروازه ی سرخها را در شهر آورد گشود و اگر بیاد داشته باشیم که امروز , ۴۲ سال میگذرد  از آخرین بار که  یک بازیکن , ۵ گل برای یکی از سرخابی ها بثمر رسانده ,  به اهمیت رکورد های سلطان بیش از پیش  پی میبریم .  ... و چنانچه ... زمانه ... قدری با او  مدارا میکرد , شاید سلطان ما امروز صاحب عنوان سلطان گلزنهای دربی  نیز بود چرا که  او تنها دو گل با این رکورد جاودانه فاصله دارد ... 

 

علی جباری

* سلطان و گلزنی در دربی دهم .....                    امجدیه - اسفند ۱۳۵۱

====================

 

   البته اینها که ذکر شد , تنها بخشی از افتخارات فردی علی آقای جباری عزیز می باشد .... در کارنامه ی کم نظیر  سلطان فوتبال ایران , دو رکورد قابل توجه دیگر نیز بچشم می آید ... که ابتدا قدری در مورد آنها تردید داشتیم ... روزی که برای نخستین بار افتخار میزبانی علی آقای جباری را داشتیم . در این رابطه از وی سوال نمودیم و دریافتیم که , حدس مان صحیح بوده است  . در مورد این دو رکورد ارزشمند سلطان  , مقاله ای جداگانه در دست تدوین است که بزودی ارائه خواهد شد .