A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

دربی ۱۹

دربی ۱۹

* هادی نراقی عزیز و زنده یاد محمد رضا خلعتبری ................       دربی ۱۹ - آزادی . مهر ماه ۱۳۵۵

=============================

 

 نوزدهمین شهر اورد سرخابی تهران در شرایطی برگزار شد که در دو سوی نیمکت ها ,  دو مربی از فوتبال بلوک شرق نشسته بودند . زنده یاد رایکوف در اخرین روزهای حضورش در باشگاه تاج , دیگر ان رایکوف سالهای نخست بود و در مقابل نیز تفکرات دفاعی یک مربی روسی بنام کونوف , توان هجومی سرخپوشان را به حداقل ممکن , رسانیده بود . بنابر این رویارویی نوزدهم , تبدیل به  یکی از محافظه کار ترین دربی های سالهای نخست شد تا نود هزار هوادار پر شور , که ان روزها  در فوتبال آسیا یک رکورد بود , شاهد یکی از کم حادثه ترین دربی های دهه ۵۰  باشند .

 

 با اینحال اما دربی ۱۹ , صحنه های بیادماندنی نیز کم  نداشت .... یکی انها لحظه ها , هنگام گلزنی هادی نراقی گوش راست جوان تاج بود که آن روزها در اوج دوران فوتبالش قرار داشت . دقیقه ۲۴ یک جا به جایی در سمت چپ از حسن روشن و نوین روزگار , سبب شد تا دفاع راست پرسپولیس  محمد دادکان جای بماند و از همین غفلت , این فرصت را به نوین روزگار داد تا پس از چند گام پیشروی  ,  توپ را از چپ  برای نراقی که درون محوطه جریمه مترصد دریافت توپ بود ارسال کند و او نیز با یک ضربه سر  ,  توپ را به گوشه ی دروازه پرسپولیس بفرستد . 

 این گل اما تنها ۱۴ دقیقه پابرجا ماند و پرسپولیس در یک شرایط نامتعارف , نتیجه را برابر کرد .... از ان جهت نامتعارف  که در ثبت آن , ورزش  باد نیز تاثیر گذار بود . بهر روی دربی نوزدهم با تساوی پایان یافت تا هر دو گروه راضی از ورزشگاه خارج شوند . 

 

دربی ۱۹

* آغاز دربی ۱۹ تهران - کاپیتانها عزت جانملکی و علی پروین با حضور داور مشهور تاریخ فوتبال جک تیلور از انگلستان .... 

===================================