A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

امیر ارسلان مطهری

ارسلان مطهری

* امیر ارسلان مطهری .........................    دربی ۹۱ - آزادی . ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - عکاس : دکتر علی کاوه

===============================

 

 

افق های روشن 

پیش روی , امیر ارسلان ....

 

 صرف نظر از آنچه که در شهر آورد نود و یک روی داد و فارغ از نتیجه و جدول و آمار ...... نمایش ارسلان مطهری , فراتر از سطح انتظارات بود . روزی که او برابر نفت مسجد سلیمان بجهت جایگیری صحیح  , یک گل تر و تمیز تقدیم هواداران آبی  کرد , هنوز نمیشد با اطمینان از او گفت اما شهر اورد آنجایی بود که  اثبات کرد که استاد جایگیری درون باکس جریمه است . 

 گل نخست او در شهر آورد ۹۱ را میتوان  اوج هنر یک مهاجم گلزن دانست . از ان دست گلهایی که در فوتبالمان کمتر شاهد بوده ایم . یک تاثیر گذاری شگرف و هدایت تک ضرب یک توپ خارج از چهارچوب به درون دروازه , آنگونه که زمان و  فرصت واکنش برای دروازه بان و مدافعان , به حداقل کاهش یابد . اگر ارسلان شرایط فعلی  را حفظ نماید  , بعید است که فوتبال اش را برای زمانی طولانی در ایران ادامه دهد جرا که مسیر موفقیت و پیشرفت ,  برای او بیش از سایرین هموار است .

ارسلان مطهری

* یک گل دشوار و بیادماندنی از ارسلان مطهری - شهر اورد ۹۱ سرخابی تهران .... گلی که آدمی را بیاد  گردمولر آلمانی انداخت . مطهری ( راست ) شوت  خارج از چهار چوب و اصطلاحا " مرده " فرشید باقری را ,  با  ضربه ای دقیق بسمت دروازه هدایت کرد .

================================

 

 آنها که خود فوتبال کرده اند  میدانند که برای اینگونه اثر گذاری , چه میزان فرصت اندک است و بازیکن پیش از زدن ضربه , تنها تصویری محو از محل استقرار مدافعان و  دروازه .....  در ذهن دارد . 

 آن روز  اگر ارسلان مطهری  قدری خوش اقبال بود , شاید سومین هتریک  تاریخ ۵۰ ساله شهر آورد را نیز ثبت میشد . ضربه او از روی خط محدوده ی هجده  که در کمال بد اقبالی به پشت پای بازیکن خودی ( فرشید باقری ) برخورد کرد ,  میتوانست او را تاریخ ساز شهر اورد کند اما به هر روی سرنوشت دربی نود و یکم با تساوی رقم خورد تا نخستین شهر اورد برای مطهری تنها با ۲ گل پایان یابد ...

 نکته ی مبهم و سوال برانگیز در رابطه با ارسلان مطهری و مدافعان سرخپوش  , آزادی بیش از حد وی در داخل و بیرون محوطه جریمه پرسپولیس بود ... یک یارگیری من تو من , شاید  آزادی عمل او را تا حد فراوان کاهش می داد . آیا ارسلان میتواند در یک یارگیری فشرده نیز , چنین موثر و پر فروغ ظاهر شود ؟ ...  پرسشی که بطور حتم طی هفته های آینده پاسخ ان را دریافت خواهیم نمود .