A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

آلن ویتل و آنتونی استوکس

آنتونی استوکس و آلن ویتل

 

  * آلن ویتل و آنتونی استوکس

  اهرم فشار سرخپوشان .....

===========

 

   ۴۲ سال پیش , برای نخستین بار , زنده یاد علی عبده  فوتبال باشگاهی ایران را با واژه ی نوین  بنام " لژیونر " آشنا کرد .... جذب دو مهاجم از فوتبال جزیره که در میانه ی جام پنجم تخت جمشید انجام شد , افقی تازه پیشروی فوتبال ما گشود . یکی از آن دو , فورواردی مو طلایی بنام آلن ویتل بود که میتوانست بر هر خط دفاعی سنگینی کند با حضور او  , سرخپوشان از این رو به ان رو شدند و بسیار سریع , عنوان ارزشمند بهترین خط حمله ی لیگ باشگاه های ایران را پس گرفتند . 

  ورود یک مهاجم توانا در نیمه ی دوم  دربی ۹۱ به ترکیب سرخپوشان  که بسیار پخته و موثر نیز فوتبال میکرد  موجب شد تا خاطره ی آلن ویتل محبوب  در قلب هواداران قدیمی پرسپولیس زنده شود . آنتونی استوکس ایرلندی که همانند آلن ویتل , حضور در باشگاه کریستال پالاس را نیز در کارنامه دارد , بسیار بسیار شبیه به نسخه اولیه  بریتانیایی اش بود . 

 آنچه که هواداران قدیمی پرسپولیس , از حضور  ویتل بیاد دارند افزایش ضریب تهاجمی و تحرک فراوان در خط حمله  سرخپوشان بود . ویتل علاوه بر آنکه خوب گل میزد , دیگر مهاجمان را نیز بیشتر صاحب موقعیت گل مینمود . بگونه ای که آمار گلزنی اغلب مهاجمان سرخپوش با حضور او بهبود یافت . ویتل آن قدر موفق عمل کرد که توانست جایگاهی ویژه برای خویش نزد هواداران پرسپولیس باز کند .   

 اکنون اما سرخپوشان همانند سال ۱۳۵۶   نیازمند خط حمله ای موفق تر نسبت به رقبایشان ( استقلال و سپاهان ) هستند و در این شرایط , آنتونی استوکس میتواند همانی باشد که خاطره موفقیت های ویتل را در اذهان هواداران زنده کند . نکته قابل توجه در مورد این دو مهاجم , شباهت های نسبی آنها چه در سبک بازی و چه در خلق و خوی آنهاست که کاملا بر گرفته از حال و هوای فوتبال حرفه ای جزیره می باشد . 

 استوکس که بی تردید  از مهمترین علتها در ثبت گل دیر هنگام و تساوی بخش دربی نود و یکم بود , میتوانست یک روز بزرگ و بسیار با شکوه را سپری کند . ضربه ایستگاهی تماشایی او که نفس همه ی حاضران در ورزشگاه و میلیونها بیننده تلویزیونی را در سینه حبس کرد نشان داد که از چه کیفیت فنی بالایی برخوردار است شاید او همانی باشد که در پایان فصل نوید بخش یک جشن بزرگ  اسیایی برای سرخپوشان باشد .