A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس ۱۳۶۹

پرسپولیس

* سیمای نخستین پرسپولیس سال ۱۳۶۹  , شایسته ها از راست : 

ایستاده : حسن شیر محمدی , وحید قلیچ  ,  نادر میر احمدیان , حسن انصاری فرد , حسین عبدی پله , رضا عابدیان 

نشسته : محمد پنجعلی ( کاپیتان ) , سعید نعیم آبادی , رحیم یوسفی , فریبرز مرادی , مجتبی محرمی

=========================

 

  تیم قدرتمند پرسپولیس در واپسین سالهای دهه ی ۶۰ شمسی , همچنان در اندیشه ی حفظ موقعیت مطلوب و صدرنشینی در رقابتهای جام باشگاه های تهران بود . برای این منظور آنها چند چهره موثر و کارآمد  همانند کاپیتان پنجعلی و فرشاد پیوس را از فوتبال حوزه ی خلیج فارس بازگرداندند و اگر چه که سرخپوشان موفق شدند صدرنشینی در مسابقات جام باشگاه های تهران را همچنان حفظ کنند اما  در  لیگ سراسری قدس به نیابت قهرمانی , بسنده کردند . 

 کادر فنی سرخپوشان نیز  همانند فصول پیشین , متشکل از سه گانه ای "   علی پروین , محمود خوردبین و محمد مایلی کهن " بود که محمود خوردبین در نقش سرپرست آنها را همراهی میکرد . تدبیر ویژه  کادر فنی پرسپولیس طی ان سالها  , همچنان مبتنی بر ارسالهای بلند از دو جناح برای مهاجمان  بود . تصویر مرتبط است با مسابقه پرسپولیس و پیام مشهد که پس از یک سکوت و وقفه ای طولانی  در فوتبال باشگاهی , برگزار شد .  در ان روز سرخپوشان برای نخستین بار از نادر میر احمدیان که اولین حضورش را در پرسپولیس تجربه میکرد   در قلب دفاع در کنار محمد پنجعلی  بازی گرفتند  , ترکیبی که تقریبا موفق نیز عمل کرد  .... و اما نکته مهمتر این مسابقه شاید ,  بازگشت گلزن بزرگ " فرشاد پیوس " بود .

  فرشاد که  قدری نیز از آمادگی لازم بدور بود , یک نیمه را کامل در شرایطی روی نیمکت نشست که , بارها و بارها از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت . سرخپوشان مسابقه را با یک تغییر قابل توجه دیگر نیز اغاز کردند و ان عبارت بود از  فرستادن مجتبی محرمی از دفاع به خط حمله  تا در کنار رضا عابدیان , پیکان حمله سرخپوشان را تشکیل دهد .

  نیمه نخست اما , بسیار سرد و  کسل کننده پیگیری شد و تنها با یکی دو حادثه همراه بود ... نکته قابل بحث , شاید تنها  شوت  انصاری فرد بود از درون محوطه ۶ قدم بود  به تیرک افقی  دروازه پیام برخورد کرد ...

 

 جریان مسابقه اما در نیمه دوم با حضور فرشاد , گرمتر و مهیج تر از قبل شد و سپس با آمدن  باوی در دقیقه ۶۷ ,  پرسپولیس به انچه که در پی اش بود دست یافت .

 یک ارسال بلند از سمت راست توسط زنده یاد فریبرز مرادی , همه چیز را برای پیوس آماده کرد تا او از درون محوطه جریمه  با یک چهش و  یک ضربه ی سر محکم , گل  پیروزی بخش پرسپولیس را تثبیت کند . ضربه فرشاد چنان سنگین بود که پس از برخورد به دستان دروازه بان " رضا عطار زاده " راهش را  ادامه داد و روی تیرک عمودی  نشست و سپس بدرون گل پیچید .

 

پرسپولیس و پیام ۱۳۶۹ * لحظه ی ثبت گل پیروزی بخش فرشاد پیوس ......  پرسپولیس و پیام مشهد - استادیوم آزادی - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۹

=================================

 

 بلافاصله پس از تثبیت گل نخست , سرخپوشان با یک ضربه ی سر دیگر  تا یک قدمی دستیابی به دومین گل نیز پیش رفتند ....اما هد تماشایی  باوی را اینبار , دروازه بان پیام بطور کامل از مسیر دروازه دور کرد تا مسابقه با همان یک گل بسود میزبان , پایان یابد . اگر چه پرسپولیس با یک گل برنده ی این رویداد  شد اما نمیتوان از تلاش و دوندگی فراوان نماینده استان خراسان چشم پوشی کرد . خط دفاع آنها با حضور حسین فرقانی , محسن غفوریان , هادی برگی زر و حمیدرضا حاتمی و همچنین درخشش دروازه بان رضا عطار زاده , یک روز موفق را در مقابل  چهل هزار هوادار پر شور پرسپولیس , سپری نمود . پس از این مسابقه سرخپوشان تهران , تنها یک بازی دیگر  از دور مقدماتی لیگ سراسری قدس مقابل ملوان بندر انزلی , در پیش داشتند .