A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

استقلال و اکباتان ۱۳۶۳

بهتاش فریبا

 * استقلال و اکباتان .............................                          امجدیه - دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۶۳

======================

 

 رقابتهای فوتبال جام باشگاههای تهران در فصل ۱۳۶۳ , برای همیشه ناتمام باقی ماند . با اینحال در همان چند هفته ی ابتدایی  رقابتهای جالب و بیادماندنی شکل گرفت که از آن جمله میتوان به  مسابقه ی هفته اول استقلال و اکباتان  اشاره کرد . در این رویداد تیم محبوب استقلال موفق شد با یک گل از سد رقیب اش عبور کند تا از همان رور نخست در کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی  باشد .

 در آن روز بهاری , ۲۸ هزار تماشاگر علاقمند  " مشتاقانه " در دامان پر مهر امجدیه گردهم آمدند تا شاهد آغاز فصل جدید فوتبال باشگاهی ما باشند . در یک سو آبی ها بودند که بدون حضور   دو هافبک توانا و شایسته  ( رضا احدی و شاهرخ بیانی ) به میدان امدند و در سوی دیگر اکباتان بود که با تیمی دگرگون شده نسبت به فصل قبل به میدان آمد .

 دقایق ابتدایی مسابقه ,  همه چیز تحت شعاع باد شدیدی بود که از سمت راست به سوی دروازه استقلال وزیدن گرفته بود  و شدت آن چنان بود که اغلب  توپ ها به هدف نمیرسید و ... اما خوشبختانه شرایط تغییر کرد . نخستین حرکت قابل توجه اما , شوت راه دور و تماشایی رضا رجبی بود که در دقیقه ۳۰ نواخته شد و از ان پس بود که یخ مسابقه شکست و تا پایان نیمه ,   استقلال بصورت مستمر  روی دروازه اکباتان هجوم اورد . این شوت که محصول همکاری عالی نعلچگر و فریبا بود با پاس پشت پای فریبا , پیش پای رجبی قرار گرفت که شوت سنگین وی از کنار دروازه بخارج رفت . چند دقیقه بعد استقلالیها در تدارک یک حمله ی دیگر شاهین  را در سمت راست  صاحب توپ کردند و سانتر خوب او با ضربه ی سر محکم فریبا توام شد که توپ او در سینه ی دروازه بان ( اردلان ) آرام گرفت .

 

  دقیقه ۳۷ بدنبال یک خطا از راست استقلال صاحب یک ضربه ی آزاد شد . شاهین آن را روی تیر اول فرستاد و رضا نعلچگر با سر بر توپ نواخت ولی توپ او با عبور از دهانه ی دروازه از پایه ی تیر دوم ,  بصورت هولناکی به خارج رفت . 

 یک اشتباه محاسبه از داور حمید خوشخوان در دقیقه ۶۷ چیزی نمانده بود تا اکباتان را صاحب  گل کند . هادی آهنگران مهاجم تیز\ای اکباتان در موقعیت آفساید , پشت دفاع  صاحب توپ شد اما خوشبختانه این توپ با دخالت اصغر حاجیلو نصیب خاکسار تهرانی شد . 

 و سرانجام  استقلال در دقیقه ۸۲ از راست و روی یک ارسال دیگر از شاهین بیانی به گل رسید . توپ  او  داخل محوطه جریمه ,  با پرواز بلند وحید امیری و مجتبی حوله کیان  همراه شد اما هیچیک موفق نبودند و توپ , سرگردان پیش پای سایرین قرار گرفت که در این لحظه عبدالعلی چنگیز سریعتر از سایرین عمل کرد و آن را ب قعر دروازه ی اکباتان فرستاد .       

     

==========================

عزیزان از راست عبارتند از  : غلامرضا نعلچگر , احمد منفرد , بهتاش فریبا , مجید معصوم بیگی و وحید امیری ..