A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس لیگ برتر ۱۳۸۰

پرسپولیس ۱۳۸۰ لیگ برتر

* پرسپولیس قهرمان اولین دوره ی لیگ برتر ۸۱ - ۱۳۸۰ - عکاس : مهدی وفا منش 

شایسته ها از راست : ابراهیم اسدی , حمید استیلی , افشین پیروانی , حسن خان محمد و محمد برزگر .... اردیبهشت ۱۳۸۱

=================================

 

 اکنون  مدتی است که چرخ های نوزدهمین دوره ی لیگ برتر باشگاههای ایران , از حرکت  باز ایستاده  و سرنوشت رقابتها در پاره ای از ابهام  قرار دارد . تا امروز که  ۲۰۰ روز از آغاز رقابتها میگذرد , شاهد برگزاری  ۲۱ هفته از مسابقات بوده ایم و از انجایی که روند تعطیلی ها , همچنان تداوم خواهد یافت , بسیار بعید است  که شاهد پیگیری و اتمام مسابقات  باشیم .

 در حال حاضر صدرنشین  لیگ نوزدهم , سرخپوشان محبوب تهران هستند که با یک حاشیه ی امنیت  ۱۰ امتیازی , از سایر مدعیان فاصله گرفته اند و اغلب کارشناسان نیز , متفق القول بر این عقیده هستند که چنانچه فرآیند و یا رخداد غیر منتظره ای پیش نیاید ,  انها را می بایست فاتح لیگ نوزدهم دانست . اما در طول سالیان , لیگ فوتبال باشگاهی ما , بالا و پایین های بسیاری را داشته است و بارها نشان داده که هرگز نمیتوان ۹ هفته مانده به پایان , تیمی را قهرمان نامید  حتی , اگر آن تیم یک پرسپولیس پرتوان باشد که با شایستگی بر صدر جدول تکیه زده  و  یک مربی کار بلد و شایسته نیز زمام امورش را در دستانش داشته باشد . 

  این نوع نگاه در واقع بیش از آنکه  حمایت از مجموعه ی سرخپوشان باشد ,  نوعی بی احترامی به فوتبال و روح مبارزه و رقابت  در میدان است و در حقیقت نوعی بی احترامی به سایر باشگاه ها است .. بیاد داریم که بارها همین پرسپولیس محبوب , در فصل هایی که هرگز تصورش نمی رفته ,  موفق شده در واپسین  روزها یا حتی دقایق , قهرمان ایران شود . جام پنجم آزادگان و اولین دوره ی لیگ برتر , بهترین گواه این مطلب است که سرنوشت لیگ  ایران را نباید تمام شده دانست .   

 بنابر این هرگز نباید اکنون که یک سوم از فصل باقیست , از قهرمانی یک باشگاه گفت ... فرقی نمیکند  آبی و قرمز و زرد .... یک مربی سرد و گرم چشیده همانند یحیی  , خود بهتر هر کسی به این " حقیقت "  اشراف دارد .