A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ملوان و راه آهن ۱۳۵۳

غفور جهانی* ملوان بندر انزلی و راه آهن .................        جام تخت جمشید - امجدیه - ۲۱ آذرماه ۱۳۵۳

==========================

 

 هفته ی آخر دومین دوره ی جام تخت جمشید و یک قدرت نمایی دیگر از تیم شایسته ی  بندر انزلی با سه گل از سه توپچی بزرگ  " غفورجهانی , عزیز اسپندار و زنده یاد جاوید جهانگیری "  و این در شرایطی بود که برغم انتظار میزبان فانوس بدست آنها  در دقیقه یکم نیز به گل دست یافته بود و چنانچه میتوانست یا اختلاف ۵ گل بر ملوانان چیره گردد , ممکن بود از سقوط به دسته ی پایین , رهایی یابد .

  راه آهن اما امیدوارانه , برای دستیابی به دومین گل بی تابی میکرد که غفور جهانی در دقیقه شانزدهم  با یک گل ,  موجب بازیابی روحیه ملوانان شد . این گل  که کاملا فردی و بنقل از کیهان ورزشی " یک تنه " بود در یک شرایط دشوار و در یک زمین بسیار گل آلود بدست امد و محصول تلاش غفور در عبور از دو بازیکن جوان راه آهن ( جهانگیر کوثری و مصباح ذاکری )  بود . او سپس زیر فشار دیگر مدافع راه اهن ( کریم غیاثی ) چند گامی توپ را بجلو پیش برد و سپس با ضربه ای زمینی , آن را بسوی دروازه راه اهن فرستاد که  پس از برخورد به پایه ی تیرک , به درون گل پیچید . 

 تصویر مرتبط با همان مسابقه و همان لحظه ی عبور غفور  از دو بازیکن راه آهن  جهانگیر کوثری و محسن مصباح ذاکری ( ۹ ) می باشد .